SUCCESSFUL STORY, INTERVJU IZ PRVE RUKE ZADOVOLJNOG KLIJENTA -instalacija MGI JETVARNISH 3DS&iFoil S

| 5 rujna 2019

INTERVJU IZ PRVE RUKE ZADOVOLJNOG KLIJENTA -instalacija MGI JETVARNISH 3DS & iFoil S, luksuzna digitalna dorada

Prilikom posjeta većim svjetskim sajmovima divimo se različitim tehnologijama i sami sebe podcjenjujemo mišlju o tome da su naša tržišta nezrela, siromašna i nespremna za neka visokotehnološka rješenja. Tako je bilo i s MGI JETvarnish 3DS & iFoil S doradnim sustavom za oplemenjivanje tiskanih materijala. Robusni stroj duljine gotovo 8 metara i 180 centimetara visine instaliran je prije nepuna dva mjeseca u najstrožem centru Ljubljane i riječ je prvom stroju na području Slovenije i Hrvatske koji ima mogućnost tiska laka i folije istovremno. Ovakve instalacije nisu svakodnevnica u našem novinarskom poslu i ispunjavaju nas optimizmom, a takva je i priča vlasnika tvrtke Promium, gospodina Grege Pleseca, kupca doradnog sustava MGI JETvarnish 3DS & iFoil S. Posjetili smo ga u centru Ljubljane, u prostoru koji svojom urednošću i minimalizmom stvara povjerenje kod kupca. Također, isti stroj možete pogledati i isprobati u sjedištu Konica Minolta Zagreb, showroom, Horvatova 82.


Kako ste se odlučili za kupnju ovog jedinstvenog stroja?

Tvrtka Promium je vrlo mlada. Osnovana je s ciljem pružanja podrške tiskarama, fotografima ili dizajnerima u dotisku specijalnih efekata na njihove proizvode. Naš je cilj oplemeniti njihove tiskane materijale s parcijalnim lakom ili specijalnim metalik folijama.
To je sadašnjost, a sve je krenulo prije gotovo dvadeset godina od kada smo vezani uz grafičku industriju putem servisa grafičkih strojeva te knjižare koju imam.
Primijetio sam da knjige oplemenjene lakom ili metalik folijama brže pronalaze put do kupca. Kupci ih prije uoče i kupe.
Napravili smo analizu tržišta i uočili da na tržištu nema adekvatne grafičke opreme koja bi omogućila ekonomično oplemenjivanje naslovnica knjiga. Postojeće tehnologije iziskuju skupe klišeje i isplative su u većim nakladama. Naši izdavači često imaju izdanja od svega 100 knjiga i izrada naslovnica sa specijalnim efektima znatno poskupljuju cijenu gotovog proizvoda.
Prvi susret s MGI JETvarnish 3DS & iFoil nas je oduševio i u njemu smo vidjeli veliki potencijal za budućnost.
Naslovnice knjiga ili dječjih slikovnica samo su jedan mali segment u kojem MGI JETvarnish 3DS & iFoil S pokazuje svoju moć. Korporacijske brošure, hotelski katalozi, prezentacijski materijali za automobile, nakit, parfeme, vizitke, foto knjige za vjenčanja i još nebrojeno mnogo tiskanih materijala korištenjem ove tehnologije poprima potpuno drugu vrijednost u očima korisnika. Dovoljan je malen djelić parcijalnog laka ili metalik folije pa da tiskani proizvod dobije luksuzan izgled.
Naravno, prije investicije u ovu opremu analizirali smo konkurenciju i zaključili da trenutno nema na tržištu uređaja koji može konkurirati ovom doradnom sustavu, a potrebe tržišta su prisutne i zato smo se odlučili za ovu investiciju.


Ovo je rijedak stroj na tržištu. Koliko Vam je u svemu značila podrška Konica Minolta te kako je riješena servisna podrška?

S Konica Minoltom, koja je isporučitelj ovog doradnog sustava, surađujem tri godine i moram reći da sam i kod odluke o kupovini i kod instalacije imao njihovu veliku podršku. Prije nego što sam donio odluku o kupovini dobi sam puno njihovih savjeta, ali isto tako i dovoljno vremena da razmislim o stroju, da ga upoznam, da vidim što ja mogu i dobivam s njim, a što može i dobiva klijent. Jedan od razloga zašto sam se odlučio za kupovinu je i činjenica što znam tko stoji iza mene i da imam maksimalnu podršku Konica Minolte. Servisnom podrškom smo jako zadovoljni. Konica Minolta u Ljubljani ima servisera koji je završio edukaciju za održavanje stroja, a unutar tvrtke Promium također imamo osposobljena dva operatera za rad.

Koliko cijena dorade poskupljuje proizvod i kako na to reagira tržište?

Ovdje prije svega moram naglasiti da stroj nisam kupio kako bi proizvodi otisnuti na njemu bili dostupni samo određenoj populaciji, baš suprotno. Želja i cilj mi je što širem krugu ljudi omogućiti vrhunsku doradu cjenovnu dostupnu.
Umjerenost i minimalizam kod dizajna pokazali su se kao dobitna kombinacija. S jedne strane proizvod korištenjem folije ili laka postiže luksuzni izgled, a umjerenost u korištenju ovih materijala ne stavlja proizvod u segment kiča, nego mu daju profinjenost, a cjenovno tek neznatno poskupljuje proizvod.
Tu je vrlo važno da dizajner stvori dobar omjer laka, folije i kontrasta boja. Za najbolje rezultate je vrlo važna grafička priprema i mi našim kupcima pomažemo savjetima. U početku im djelomično pomažemo i u izradi dizajna kako bi se na najbolji mogući način iskoristile sve prednosti laka ili folije.
Nakon ispisa probnog otiska za naručitelja, nismo se sretali s problemom cijene. Svi su svjesni da će dodatni efekti poskupjeti proizvod, ali najčešće on neznatno podiže cijenu neke knjige ili brošure, a vizualno i taktilno proizvodu znatno povećava vrijednost i zapaženost. Kada naručitelj vidi otisak i osjeti lak ili foliju, kupnja je završena.

Tko su Vam najvažniji kupci na koja sve tržišta ciljate?

Naš fokus je na tiskarama, dizajnerima i fotografima. Tiskare nam donose gotove arke, otisnute s analognom ili digitalnom tehnologijom, ponekad već i plastificirane, a mi na njihove arke tiskamo željenu doradu. Lak možemo otisnuti u vrlo tankom sloju od svega 20 mikrona pa do 230 mikrona. Deblji nanosi laka se često koriste na ambalaži i služe kao Brailovo pismo. Metalik folije osim u klasičnoj zlatnoj i srebrnoj boji imamo i u crvenoj, plavoj, zelenoj i drugim bojama što posebno oduševljava dizajnere.
Za fotografe i dizajnere imamo i laserski produkcijski stroj Konica Minolta AccurioPress 83hc. Ovaj pisač koristi High Chrome toner koji za razliku od drugih laserskih pisača ima izrazito jake kontrastne boje i postiže znatno veći gamut. Ispisa fotografija ili korporacijskih kataloga s ovim uređajem daje nedostižnu snagu boja. U kombinaciji s lakom ili folijom ovako proizveden tiskani proizvod je jedinstven na tržištu.
Investicija u MGI JETvarnish 3DS & iFoil S omogućila nam je da tiskarama isporučujemo dorađene materijale u roku od svega nekoliko sati. Danas mi tiskamo parcijalni lak ili nanosimo foliju u roku od dvadesetak minuta na prvi uzorak. Ukoliko nisu zadovoljni s dizajnom, vrlo jednostavno ga promijenimo i nakon potvrđenog dizajna proizvod je gotov isti dan.
Što se tržišta tiče, osim naravno slovenskog radimo dosta i na hrvatskom tržištu. Naš cilj je pokriti kompletno područje bivše Jugoslavije, ali i druge europske zemlje, posebice granična područja Italije i Austrije. Siguran sam da će tržište, pogotovo izdavači knjiga, vrlo brzo prepoznati dodanu vrijednost koju njihovi proizvodi dobivaju oplemenjivanjem s mogućnostima koje pruža MGI JETvarnish 3DS & iFoil.


IZVOR: PRINT magazin


MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S

Add colour to your work!

Povezani članci

Povezani članci