Evolucija radnog mjesta nakon pandemije bila je brza i dalekosežna, jer poduzeća i organizacije žele biti spremni odgovoriti na izazove koji dolaze. Za mnoge velike organizacije prilagodba ovim promjenama jednostavno je dio tekućeg planiranja, ali za mala i srednja poduzeća koja predstavljaju 99% svih poduzeća u EU-u i ključna su za europsko gospodarstvo, to može zahtijevati novi pogled na poslovno planiranje i poslovanje.


Razumijevanje digitalne transformacije

Digitalna transformacija je: “proces korištenja digitalnih tehnologija za stvaranje novih ili modificiranje postojećih poslovnih procesa, kulture i korisničkih iskustava kako bi se zadovoljili promjenjivi zahtjevi poslovanja i tržišta” (Salesforce, 2021.). Malim poduzećima nudi potencijal za inkrementalna poboljšanja poslovnih performansi, nove poslovne modele i poboljšano korisničko iskustvo, kao i za raznorazne poslovne inovacije – stvari koje jednostavno nisu moguće korištenjem postojećih ili tradicionalnih operativnih modela.

Popis faza digitalne transformacije


U smislu učinkovitosti i povrata ulaganja, prednosti su jasne, ali razumljivo je da se proces neupućenima može činiti zastrašujućim. Srećom, Konica Minolta ima dobro dokazano iskustvo u pomaganju tvrtkama na njihovom putu digitalne transformacije, stoga je ovdje naš preporučeni popis faza za ubrzavanje digitalizacije u vašem poslovanju.

1. Shvatite svoje trenutno stanje i identificirajte mogućnosti koje odgovaraju vašoj organizaciji

Kao i svi poslovni procesi, provedba digitalne transformacije zahtijeva temeljitu procjenu vaše početne pozicije. Početna procjena pomoći će vam da prepoznate sve nedostatke i prilike za poboljšanja i može se izvršiti u nekoliko minuta, istražujući i procjenjujući vašu digitalnu zrelost u 5 ključnih područja:

  • radna snaga i operativna mobilnost,

  • sigurnost i usklađenost,

  • produktivnost radne snage i kolaboracija,

  • analiza podataka i informacije,

  • operativne fleksibilnosti, efikasnosti i održivosti.

Procjenom ovih pet područja shvatit ćete svoja područja u kojima možete poboljšati svoju digitalnu zrelost, što će vam omogućiti da izradite akcijski plan.

2. Definirajte svoj strateški plan i neka bude realan

Svaki posao ima svoju jedinstvenu viziju, skup ciljeva i operativne izazove koje treba prevladati. Vaša posebna strategija digitalne transformacije mora imati jasne ciljeve i ostati usredotočena na postizanje širih poslovnih ciljeva. Ne postoji jedan „pravi” pristup digitalnoj transformaciji, ali jasna strategija s realnim ciljevima pomoći će u prepoznavanju potencijalnih problema u ranim fazama.

3. Digitalna transformacija nije samo tehnologija

Važno je upamtiti da se digitalna transformacija tiče ljudi i procesa koliko i tehnologije. To je proces dobro planiranog, namjernog repozicioniranja vašeg poslovanja uključivanjem transformacije među ljudima, procesima i tehnologijom.

To je utjelovljeno vizijom Konice Minolte za digitalnu zrelost, '
Inteligentno povezano radno mjesto
' (ICW). Koncept kojem je cilj smanjiti složenost radnih procesa i pomoći ljudima da se nose sa sve mobilnijim i fleksibilnijim radnim okruženjima i da svoj posao obave jednostavno i lako. Kako bi to postigla, Konica Minolta inteligentno povezuje ljude, prostore i tehnologije te pomaže organizacijama da dostignu sljedeću razinu zrelosti u svojoj digitalnoj transformaciji (od razine 0 'U nastajanju', do razine 1 'Digitalizacija', razine 2 'Integrirano' i razine 3 'Transformirano').

4. Upravljajte procesom od početka do kraja

Postizanje digitalne transformacije u vašem poslovanju zahtijeva čvrstu predanost, od početne faze planiranja pa sve do krajnjih ciljeva. Nažalost, istraživanje
Harvard Business Review (2020.)
pokazuje da je samo 20% ispitanika ocijenilo svoje strategije digitalne transformacije učinkovitima.

Od vitalne je važnosti da se projektom marljivo upravlja tijekom cijelog procesa. Ako interno nemate vještine za upravljanje projektom i promjenama, osigurajte da vaš partner za digitalnu transformaciju ima te vještine te da će vas podržati i voditi na vašem putu transformacije. Istinska i trajna transformacija gotovo uvijek uključuje ljude, procese i tehnologiju, a potpuno projektno upravljanje promjenom daje najbolje rezultate.

5. Povedite svoje zaposlenike na putovanje i učinite ih dijelom svoje promjene

Zaposlenici su često ključ uspjeha i stvarne transformacije – bilo prihvaćanjem novih praksi ili pružanjem pojedinosti iza postojećih operacija i izazova. Međutim, proces promjene može biti i uznemirujući za njih, stoga je od ključne važnosti osigurati da cijeli tim bude uključen u viziju kako bi ublažio sve strahove, omogućujući im da ugodno podrže projekt transformacije i krenu u bolju budućnost.

6. Pregledajte i izmjerite svoj uspjeh

Imajući na umu sveukupne strateške i operativne ciljeve, bitno je da vi (i vaš projektni partner) pregledate i izmjerite uspjeh u ostvarivanju ciljeva projekta i povrat ulaganja (ROI). Nakon što ste posvetili resurse i pozornost svojoj digitalnoj transformaciji, morate osigurati da ona ima željene učinke ili napraviti preinaku u planiranju ako ovi zahtjevi nisu ispunjeni.


Info Box: Tip&tricks kako ubrzati digitalnu transformaciju


Prije nego što se upustite u program digitalne transformacije svoje tvrtke, učinite sljedeće:
  • Pronađite najboljeg voditelja za svoju digitalnu agendu​.
  • Digitalizirajte svoju korporativnu kulturu i osigurajte da bude ukorijenjena u sve što radite.
  • Razmotrite potencijalne izbore tehnologije i pronađite najbolje rješenje za svoje potrebe.
  • Procijenite vještine svog tima, a zatim obučite ili zaposlite nove zaposlenike kako biste popunili sve nedostatke.
  • Osigurajte da nudite najbolju korisničku uslugu i iskustvo.
Share: