Kako radna mjesta nastavljaju s brzom transformacijom u digitalno doba, ovo su ključni trendovi koji se nastavljaju u 2022. godini

| 17 studenog 2021

Pet trendova koji će oblikovati digitalna radna mjesta i IT odluke u ovoj godini

U 2022. Konica Minolta predviđa da će se brz tempo digitalne transformacije potaknut pandemijom nastaviti i s digitalnim radnim mjestima koja će postati standard. Rad u hibridnim timskim uvjetima, djelomično home office, djelomično rad iz ureda, bit će od ključnog značaja za pružanje atraktivnog radnog mjesta. Organizacije će stoga morati omogućiti rad na daljinu i također redizajnirati urede. Ovaj način rada i fleksibilnost, zahtijevat će učinkovite alate za komunikaciju i suradnju, s rješenjima u oblaku i "as-a-Service" rješenjima koja pomažu da se ovakav hibridni radni prostor učini mogućim. Istodobno, organizacije će biti pod pritiskom da se zaštite od sve profesionalnijih i ''maštovitijih'' sigurnosnih prijetnji. Značajni društveni zahtjevi također će imati utjecaj na radno mjesto: dok je u prošlosti održivost u IT-u bila pozitivna razlika za tvrtke koje su slijedile održive planove, klimatski neutralna radna mjesta sve više postaju zadana – a održiva rješenja sada će biti 'licenca za rad' '., još Ipak, u isto vrijeme jedan čimbenik pomaže organizacijama da uspiju u ovim vrlo dinamičnim okruženjima: brže i bolje donošenje odluka na temelju podataka.


Trend 1: Donošenje odluka temeljeno na podacima ključ je uspjeha u promjenjivim radnim i tržišnim okruženjima
U 2022. procesi vođeni podacima postat će još važniji kako bi bili nekoliko koraka ispred u donošenju odluka. Međutim, 58 posto poduzeća i dalje se oslanja na svoj ''osjećaj'' i iskustvo umjesto na podatke i činjenice.[1] "Svakodnevno poslovanje oblikovano je sve složenijim donošenjem odluka. A podaci postaju ključni za donošenje bolje informiranih odluka – to je zlato koje treba isklesati,” objašnjava Olaf Lorenz, Senior General Manager, Digital Transformation Division, Konica Minolta Business Solutions Europe. “Cilj je transformirati iskustvo na radnom mjestu povezivanjem ljudi, prostora i tehnologije koja predviđa vrijednost podataka kako bi potaknula dinamične poslovne promjene. Zahvaljujući našem iskustvu u upravljanju tijekovima rada, imamo stručno znanje za digitalizaciju radnih tijekova – u konačnici mijenjajući nestrukturirane podatke u strukturirane podatke. Da biste otključali poslovnu vrijednost, potrebno je identificirati prave podatke unutar golemih količina podataka koje tvrtke pohranjuju.  Uz AI i Machine Learning (ML), ovo više neće biti dugotrajan i naporan ručni proces kojeg izvršavaju zaposlenici. AI i  ML obrađuju i analiziraju ogromne količine podataka kako bi pronašli ključne poslovne uvide. Na primjer, svakodnevne operacije mogu se olakšati i ubrzati pomoću Konica Minolta alata za robotsku automatizaciju procesa (Robotic Process Automation, RPA), koji preuzimaju jednostavne i ponavljajuće zadatke – osiguravajući da se zaposlenici mogu usredotočiti na kreativnije i visoko vrijedne zadatke. Slično, u kontekstu sigurnosti podataka, SIEM sustav (Security Information i Event Management) tvrtke Konica Minolta može se koristiti za skeniranje podataka u stvarnom vremenu kako bi se prijetnje odmah otkrile, pa čak i unaprijedile
 
Trend 2: Najbolje iz oba svijeta: Hibridni ured postat će standard
Prema istraživanju[2], 52 posto zaposlenika želi veću fleksibilnost nakon pandemije u pogledu svoje lokacije rada. To znači da će čak i 2022. rad na daljinu ili hibridno rješenje postati zadano u mnogim organizacijama, a isključivi rad iz ureda organizacije postat će iznimka. Ana Esteban, Lead Customer Insights at Konica Minolta Business Solutions Europe opisuje promjenjivu paradigmu za radna okruženja: “ Ured će se prije doživljavati kao mjesto druženja. Bit će to mjesto za prezentacije, team buildinga, uvođenje novih projekata ili bilo koji drugi zadatak gdje trebate okupiti svoje zaposlenike radi komunikacije licem u lice.” Kao rezultat toga, rješenja koja omogućuju besprijekornu razmjenu i suradnju postat će sve važnija. Uz Microsoft 365, Konica Minolta omogućuje pametan i povezan rad u oblaku, npr. osnaživanjem timova za simultani rad na dokumentima bez obzira na vrijeme ili mjesto. Kao Microsoftov globalni strateški partner, Konica Minolta surađuje s Microsoftom na ubrzanju digitalne transformacije radnog mjesta naših klijenata. S manjim brojem zaposlenika koji su fizički prisutni u uredu, smanjit će se zahtjevi za uredskim prostorom, što će dovesti do manjih ureda.[3] IT infrastruktura se mora uklopiti u prostor koji se smanjuje. Sjajan primjer ove evolucije je Workplace Hub iz Konica Minolte – sveobuhvatno rješenje koje kombinira poslužiteljsku infrastrukturu s mogućnostima ispisa i rukovanja dokumentima u jednom MFP-u.

Trend 3: Centar poslovanja se premješta u Cloud, a kao ‘’as a Service’’ rješenje postaje poslovno kritično
U 2022., sposobnost optimizacije korištenja IT resursa bit će sve važnija jer pritisak nedostatka vještina i dalje raste. 65 posto CIO-a složilo se da izazovi u zapošljavanju IT talenata negativno utječu na industriju.[4] Rješenja u oblaku stoga ovdje mogu podržati oslobađajući IT odjele od potrebe za upravljanjem, sigurnošću i ažuriranjem IT infrastrukture, istovremeno usmjeravajući te unutarnje resurse na strateški vrijednije projekte. Istodobno, rješenja u oblaku omogućuju organizacijama praćenje troškova, fleksibilno prilagođavanje usluga prema promjenjivim zahtjevima i uštedu proračuna za kapacitete poslužitelja. To omogućuje organizacijama da ostanu na čelu/u prvom planu tehnologije, bez obzira na njihovu veličinu i sposobnost da se natječu za talente. “Kako se poslovni modeli mijenjaju, a potreba za fleksibilnošću i učinkovitošću raste, organizacije se odmiču od tradicionalne IT infrastrukture prema strategiji u oblaku na prvom mjestu.,” komentira Philipp Schröder, Head of Portfolio Strategy & Management u Konica Minolta Business Solutions Europe. “ Međutim, jedno od područja koje često ostaje pokrenuto na lokalnim poslužiteljima je infrastruktura za upravljanje ispisom. Premještanjem svoje infrastrukture za ispis u oblak, ne samo da ćete poboljšati mobilni rad, već ćete također osloboditi IT osoblje od tereta upravljanja raznim poslužiteljima pisača.”
 

Trend 4: Prijetnja ransomware-a za tvrtke će se povećati
Jedan od izazova hibridnih i fleksibilnih radnih modela je održavanje sigurnosti podataka i u konačnici zaštita intelektualnog vlasništva tvrtki. Doista, istraživanje Konica Minolte pokazalo je da je 37 posto organizacija pripisalo virus, zlonamjerni softver ili opću sigurnosnu prijetnju posebno okolnostima koje proizlaze iz situacije s COVID-19[5]. Više od polovice ispitanih tvrtki već je doživjelo incident s ransomwareom u posljednje dvije godine, što ga čini stvarnom prijetnjom. Porast anonimnih kriptovaluta olakšava sve profesionalnijim kriminalcima prikupljanje otkupnine.[6] “ S više digitalnih tijekova rada, potencijalni ciljevi kibernetičkih napada u tvrtkama se umnožavaju. I softver i hardver moraju izgraditi snažan zid protiv tih prijetnji. Stoga je kibernetička sigurnost morala postati još veći prioritet za organizacije,” objašnjava Torben Mowka, Product Manager u Konica Minolta Business Solutions Europe. Ono što organizacije često nemaju na umu je da MFP-ovi također mogu biti pristupnici za hakerske napade. Stoga je Konica Minolta podvrgla svoje MFP-ove opsežnim testovima penetracije koje su osigurali NTT DATA i Sigurnosni odjel NTT Ltd. Tijekom 80-satnog testa, inženjeri su bezuspješno pokušali hakirati uređaje. Osim toga, opcionalno Bitdefender rješenje za skeniranje virusa skenira dolazne i odlazne podatke u stvarnom vremenu u potrazi za zaraženim podacima. Ako su zadaci ispisa zaraženi, Bitdefender ih briše.

Trend 5: Održivost na radnom mjestu – od diferencijatora do uobičajenog poslovanja
Tijekom summita COP26 u Velikoj Britaniji u studenom 2021., svjetski čelnici okupili su se kako bi razgovarali o temi broj 1 našeg vremena - klimatskim promjenama i akcijama potrebnim za zaustavljanje njihovih katastrofalnih posljedica. Svi dionici moraju uvesti učinkovite mjere – uključujući poduzeća. U Konica Minolti održivost je već dugo sastavni dio poslovanja i strategije. To također uključuje održive usluge za svoje klijente, koje imaju za cilj smanjenje njihove emisije CO2. Usluga bizhub ECO, na primjer, nudi unaprijed postavljenu ekološku konfiguraciju za višenamjenske uređaje koja štedi toner i automatski briše prazne stranice. Također uključuje program Enabling Carbon Neutrality za nadoknađivanje emisija ugljika tijekom životnog ciklusa uređaja. Od 2015. već je nadoknađeno 30.000 tona CO2. Osim toga, zahvaljujući suradnji s Treedomom, za svaku prodanu bizhub ECO uslugu u Keniji se posadi drvo. “ Ovom uslugom pridonosimo ekološkim i društvenim rješenjima,” objašnjava Sharon Heymann, Senior Expert Sustainability Management u Konica Minolta Business Solutions Europe. “ Održivost se također odnosi na cijeli životni ciklus uređaja i potrošnog materijala. Konica Minolta proizvodi dizajnirani su s obzirom na uštedu materijala i energije i za dug životni vijek, tako da se mogu jednostavno ponovno upotrijebiti nakon prve uporabe ili reciklirati na kraju životnog ciklusa.”

quotation marks

“At Konica Minolta, we’re justifiably proud of being ranked #2 for 2020 market share in Western Europe for production cutsheet printer/MFP shipments.”

Olaf Lorenz, Senior General Manager, Digital Transformation Division, Konica Minolta Business Solutions Europe

[1]How Many Business Decisions Are Based On Gut Feel Rather Than Data?, BI-Survey, https://bi-survey.com/business-decisions-gut-feel
[2] What employees are saying about the future of remote work, McKinsey, 2021, https://www.mckinsey.com/business-functions/people-and-organizational-performance/our-insights/what-employees-are-saying-about-the-future-of-remote-work
[3] Fortune 500 Executives Tell Us What Their Post-COVID Workplaces Will Look Like, Great Place to Work, 2021, https://greatplacetowork.com.vn/resource/fortune-500-executives-tell-us-what-their-post-covid-workplaces-will-look-like/  
[4] Harvey Nash / KPMG CIO Survey 2020: Everything changed. Or did it?, https://home.kpmg/xx/en/home/insights/2020/09/harvey-nash-kpmg-cio-survey-2020-everything-changed-or-did-it.html
[5] Konica Minolta research reveals the impact of Covid-19 on small and medium-sized businesses, Konica Minolta/Keypoint Intelligence, 2021, https://www.konicaminolta.eu/eu-en/news/konica-minolta-research-reveals-the-impact-of-covid-19-on-small-and-medium-sized-businesses
[6] Ransomware and cryptocurrency: A match made in hell, 2021, https://bravenewcoin.com/insights/ransomware-and-cryptocurrency  

O tvrtki Konica Minolta Hrvatska

 

Konica Minolta Hrvatska, sa sjedištem u Zagrebu, dio je Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH sa sjedištem u Langenhagen, Njemačka – podružnica u potpunom vlasništvu Konica Minolta Inc., Tokio, Japan. Konica Minolta svojim klijentima omogućuje pobjednike digitalne ere: sa svojom jedinstvenom stručnošću u mogućnostima obrade podataka, Konica Minolta stvara relevantna rješenja za svoje kupce i rješava probleme s kojima se suočava društvo. Kao pružatelj cjelovitih IT usluga, Konica Minolta pruža savjetovanje i usluge za optimizaciju poslovnih procesa s automatizacijom tijeka rada. Tvrtka svojim kupcima nadalje nudi rješenja i upravljane usluge u području IT infrastrukture i IT sigurnosti, kao i usluga u oblaku. S obzirom na svoja rješenja za uredski tisak, "IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment" izjavio je da je Konica Minolta "globalno prepoznata kao lider u transformaciji tiska". Kao pouzdan partner na polju profesionalnog tiska, Konica Minolta nudi poslovno savjetovanje, vrhunsku tehnologiju i softver te se etablirala kao vodeći proizvođač i lider na tržištu profesionalnog tiska već više od deset godina (InfoSource). Londonski Poslovni inovacijski centar (Business Innovation Centre) i četiri laboratorija za istraživanje i razvoj (R&D laboratories) u Europi omogućuju Konica Minolti da unaprijedi inovacije suradnjom sa svojim kupcima, kao i s akademskim, industrijskim i poduzetničkim partnerima). Za svoja rješenja koja kombiniraju ‘pametnu uslugu s pametnom tehnologijom’, Konica Minolta primila je prestižnu nagradu "Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" od strane tvrtke Keypoint Intelligence. Tvrtka Konica Minolta Hrvatska, zastupljena je kroz matičnu jedinicu u Zagrebu, poslovnim jedinicama u Osijeku, Splitu i Rijeci te širokom partnerskom mrežom.

 

Za dodatne informacije, zapratite nas na LinkedIn, Facebook i YouTube kanalima @KonicaMinoltaHrvatska

 

Nazivi proizvoda i imena mogu biti zaštitni znakovi ili registrirani zaštitni znakovi njihovih vlasnika.

Pretplatite se na naš newsletter i saznajte novosti iz prve ruke

Pretplati se
Nemojte čekati prilike, napravite ih!