Osvrt od strane Olaf Lorenza, General Manager International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe
U svijetu u kojem potrošači postaju svjesniji svoje potrošnje i oskudice prirodnih resursa, tehnologija digitalnog tiska ostaje sve veća prilika za pružatelje tiska u svijetu koji se brzo mijenja. Digitalno doba međukanalnih komunikacija može promijeniti način na koji razumijemo, komuniciramo i živimo, ali nikada neće zamijeniti uzbuđenje koje stvara otisnuti materijal.
S digitalnim ispisom koji se opisuje kao "motor rasta"¹ za proizvođače opreme u 2020-ima, nastavljamo vidjeti pomicanje klatna prema analognom jer sve više robnih marki i prodavača prepoznaje agilnost, automatizaciju i brzu reakciju kao ključne čimbenike u ispunjavanju potražnje koja se brzo mijenja obrasci u novom svijetu mogućnosti.
Prijelaz s analognog na digitalno je nezaustavljiv
Ostali trendovi kratkih naklada, personalizacije i brze isporuke podržani su korištenjem digitalnog tiska. Ovo su stvarne prednosti pri prelasku s analognog na digitalni tisak. To je poput zvuka juriša konja, sve bliže i glasnije. Tranzicija je nezaustavljiva.
S trendovima koji se ubrzavaju, kao što su automatizacija, online kupnja ispisa i web-trgovine, posvuda vidimo prilike za kupce koji žele otvoriti i poboljšati mogućnosti ispisa dok nastavljaju ulaziti u novi svijet prilika koje pružaju nove aplikacije koje se mogu isporučiti samo putem digitalne proizvodnje.
Manje dodirnih točaka pomaže eliminirati mogućnost ljudske pogreške
U budućnosti očekujemo daljnju implementaciju optimizacije procesa i automatizacije kao dio napora pametne tvornice. Ljudsko znanje i kreativnost uvijek će biti važni i vrijedni tiskarima, ali automatizacija procesa gdje je to moguće, smanjuje troškove rada i povećava produktivnost. Manje dodirnih točaka pomaže eliminirati mogućnost ljudske pogreške koja može uzrokovati skupa kašnjenja ili proizvodne pogreške.
Tijek rada, softver i automatizacija procesa, zajedno s rješenjima u oblaku i doradom, ključni su pokretači prema učinkovitosti i stvaranju dodane vrijednosti kao dio težnje prema "pametnoj tvornici". Prilike su posvuda. Tržišta komercijalnog i industrijskog ispisa nastavljaju rasti zahvaljujući digitalnom tisku, dok se naklade i dalje smanjuju, a zahtjevi sve više rastu za održivim načinima proizvodnje smanjenjem otpada. To je postalo sve važnije, osobito s globalnim izazovima u vezi s dostupnošću sirovina plus porastom cijena i energije, kao i nedostatkom vještina koji je pogodio razinu povjerenja.
Ambalaža je također strateški dio proizvoda, za koji je tisak neophodan. Tradicionalno, to se radilo pomoću analognih sustava s velikom proizvodnjom. Međutim, potreba za kratkim nakladama, smanjenjem troškova i brzim rokovima isporuke čimbenici su koji sada ubrzavaju prodor digitalnih rješenja u ovom segmentu.
Mudro strateško ulaganje osigurat će napredovanje grafičke industrije
Dok analogni tisak i dalje dominira ukupnim tržištem ispisa u smislu količine i vrijednosti, digitalni tisak raste sve brže i zauzima sve veći udio u vrijednosti, što je ubrzano pandemijom koronavirusa. Prema Smithersu², vrijednost digitalnog ispisa u Europi kao procesa ispisa raste, sa 27,6 milijardi € u 2017. na 41,2 milijarde € u 2027., što je promjena od 14,2%, a u smislu količine, cjelokupni digitalni tisak porastao je sa 351 mlrd. A4 ispisuje 582 milijarde A4 ispisa, što je promjena od 66% u odnosu na isto desetogodišnje razdoblje. Sve u svemu, vrijednost digitalnog će se povećati sa 16% ukupne vrijednosti tiska i tiskane ambalaže u 2017. na 19,8% u 2027. Smithers³ ukazuje na digitalni tisak kao na "sektor ispisa za profit s visokim rastom koji također mijenja opskrbne lance i poslovne modele".
Snažan porast digitalnog tiska (2017.-2027.)


Inkjet kao istinski revolucionarna tehnologija
Tisak iz arka i dalje je u porastu, elektrofotografija zauzima sve više mjesta u ambalažnoj industriji, a dobro se udomaćila i u industriji etiketa, "ali inkjet tisak doživjet će najveći rast budući da mnogi dobavljači predviđaju dolazak istinski revolucionarne tehnologije".⁴ i dodajući da je njegova dostižna kvaliteta ekvivalentna procesnoj litografiji u boji. I to je "najbrže rastući proces tiska".
Nova inkjet oprema najbrže je rastuća oprema u mnogim kategorijama⁵, uključujući inkjet ispis iz arka, gdje smo iznimno prisutni s našim nagrađivanim uređajem AccurioJet KM-1, nazvanim "švicarski vojni nož tiskanja" zbog svog širokog raspona aplikacija.
S obzirom na to da je tehnologija digitalnog ispisa u porastu, vrlo pozitivno gledamo na budućnost. Naš optimizam također se odražava u 8. drupa Izvješću o globalnim trendovima⁶, koje pokazuje povratak povjerenja, iako su globalna ekonomska tržišta doživjela više previranja u posljednje dvije godine nego u bilo kojem trenutku od Drugog svjetskog rata. "Tiskari i dobavljači izvještavaju o odlučnosti da razvijaju svoje poslovanje i ulažu po potrebi od 2023. nadalje", stoji u sažetku izvješća⁷.
Prodaja digitalnih strojeva nastavit će se povećavati u sljedećih 10 godina
Analitičari u Smithersu⁸ također predviđaju 'stabilan' porast prodaje digitalnih strojeva do 2032. s oporavkom koji podrayumijeva povratak na razine ulaganja blizu 2017. Prodaja nove opreme povećat će se za 2,2% po CAGR (Compound Annual Growth Rate) u razdoblju od 10 godina.
"Novi tiskarski strojevi pokretač su rasta tržišta digitalnog ispisa", navodi se u izvješću⁹. “U elektrografiji dostupni su strojevi za rezanje i rotacijski tiskarski strojevi s različitim razinama performansi. Inkjet ima vrlo široku paletu strojeva – niske cijene, strojeve širokog formata, specijalizirane integracije i širok raspon strojeva za tisak u raznim formatima.”
Do 2032. digitalni će tisak vrijediti 230,5 milijardi dolara i činit će gotovo četvrtinu cjelokupnog tiska i tiskane ambalaže (nešto manje od 30 bilijuna ispisa). Izvješće¹⁰ također navodi da će vrijednost digitalnog ispisa stalno rasti uz CAGR (Compound Annual Growth Rate) od 5,8% od 2022., dok će se obujam povećati za isti iznos, što predstavlja ukupno povećanje od 75,2%.



Vidimo prilike za naše kupce i na tržištima tonera i inkjet-a, dok nastojimo pomoći u ostvarivanju novih poslovnih prilika temeljem partnerskog pristupa. Digitalna tehnologija omogućuje pristup mnogim značajkama koje kupci u sektoru komercijalnog tiska, ambalaže i općenito grafičke industrije traže za profitabilne primjene.
Osim akreditacija kao što su FOGRA certifikati za KM-1e HD i KM-1e strojeve u području naših inkjet portfelja, također smo imali mnogo uspjeha s našim sustavima temeljenim na tonerima, za koje smo uvjereni da ćemo ih ponoviti u 2023. Kao jedan primjer, naš
serija AccurioPrint 7100 osvojila je BLI (Buyers' Lab Incorporated) 2022 Color PRO nagradu od Keypoint Intelligencea manje od godinu dana nakon lansiranja, kao i certifikat o sigurnosti igračaka od TÜV Rheinland (također dodijeljen AccurioJet KM-1e).
Pružanje dodane vrijednosti otiscima kroz premazivanje i završnu obradu
Konica Minolta koristi naprednu tehnologiju i dizajn u svojim nagrađivanim uređajima, od početničkih pisača kao što je
AccurioPrint 2100 od 100 stranica u minuti do pisača velike količine kao što je serija
AccurioPress C1400. Zajedno s našim partnerom MGI, svjesni smo rasta i mogućnosti koje pruža dodana vrijednost ispisima s tehnologijama premazivanja i završne obrade.
Ali nećemo počivati na lovorikama. Treba još puno raditi na edukaciji tržišta o prednostima digitalne produkcije. Uz partnerski pristup, odlučni smo pomoći našim klijentima da prepoznaju i iskoriste potencijal koji skriva digitalizacija te da preispitivanjem radnog mjesta postignu sljedeću razinu digitalne zrelosti u svojim organizacijama.
Podrška inteligentnom povezanom radnom mjestu
Osim što nastavljamo jačati svoju poziciju jednog od vodećih proizvođača u području komercijalnog i industrijskog tiska, također ćemo gledati širu sliku i pomoći kupcima da oblikuju svoju budućnost. Kao podrška "inteligentnom povezanom radnom mjestu", Konica Minolta nudi usluge u oblaku, IT, upravljani ispis i video rješenja za daljinski rad, suradnju, upravljanje tijekovima rada, automatizaciju i sigurnost.
Veselimo se prilikama koje vidimo ispred sebe. A jedno je sigurno da će zaokret prema digitalnoj proizvodnji na svim tržištima postati sve izraženiji.