Predviđanja komercijalnog tiska za 2023. – uvid iz Konica Minolte

Zagreb, Croatia | 19 siječnja 2023

Osvrt od strane Olaf Lorenza, General Manager International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe

U svijetu u kojem potrošači postaju svjesniji svoje potrošnje i oskudice prirodnih resursa, tehnologija digitalnog tiska ostaje sve veća prilika za pružatelje tiska u svijetu koji se brzo mijenja. Digitalno doba međukanalnih komunikacija može promijeniti način na koji razumijemo, komuniciramo i živimo, ali nikada neće zamijeniti uzbuđenje koje stvara otisnuti materijal.


S digitalnim ispisom koji se opisuje kao "motor rasta"¹ za proizvođače opreme u 2020-ima, nastavljamo vidjeti pomicanje klatna prema analognom jer sve više robnih marki i prodavača prepoznaje agilnost, automatizaciju i brzu reakciju kao ključne čimbenike u ispunjavanju potražnje koja se brzo mijenja obrasci u novom svijetu mogućnosti.

 

Prijelaz s analognog na digitalno je nezaustavljiv

Ostali trendovi kratkih naklada, personalizacije i brze isporuke podržani su korištenjem digitalnog tiska. Ovo su stvarne prednosti pri prelasku s analognog na digitalni tisak. To je poput zvuka juriša konja, sve bliže i glasnije. Tranzicija je nezaustavljiva.

S trendovima koji se ubrzavaju, kao što su automatizacija, online kupnja ispisa i web-trgovine, posvuda vidimo prilike za kupce koji žele otvoriti i poboljšati mogućnosti ispisa dok nastavljaju ulaziti u novi svijet prilika koje pružaju nove aplikacije koje se mogu isporučiti samo putem digitalne proizvodnje.
 

Manje dodirnih točaka pomaže eliminirati mogućnost ljudske pogreške

U budućnosti očekujemo daljnju implementaciju optimizacije procesa i automatizacije kao dio napora pametne tvornice. Ljudsko znanje i kreativnost uvijek će biti važni i vrijedni tiskarima, ali automatizacija procesa gdje je to moguće, smanjuje troškove rada i povećava produktivnost. Manje dodirnih točaka pomaže eliminirati mogućnost ljudske pogreške koja može uzrokovati skupa kašnjenja ili proizvodne pogreške.

 

Tijek rada, softver i automatizacija procesa, zajedno s rješenjima u oblaku i doradom, ključni su pokretači prema učinkovitosti i stvaranju dodane vrijednosti kao dio težnje prema "pametnoj tvornici". Prilike su posvuda. Tržišta komercijalnog i industrijskog ispisa nastavljaju rasti zahvaljujući digitalnom tisku, dok se naklade i dalje smanjuju, a zahtjevi sve više rastu za održivim načinima proizvodnje smanjenjem otpada. To je postalo sve važnije, osobito s globalnim izazovima u vezi s dostupnošću sirovina plus porastom cijena i energije, kao i nedostatkom vještina koji je pogodio razinu povjerenja.

 

Ambalaža je također strateški dio proizvoda, za koji je tisak neophodan. Tradicionalno, to se radilo pomoću analognih sustava s velikom proizvodnjom. Međutim, potreba za kratkim nakladama, smanjenjem troškova i brzim rokovima isporuke čimbenici su koji sada ubrzavaju prodor digitalnih rješenja u ovom segmentu.

 

Mudro strateško ulaganje osigurat će napredovanje grafičke industrije

Dok analogni tisak i dalje dominira ukupnim tržištem ispisa u smislu količine i vrijednosti, digitalni tisak raste sve brže i zauzima sve veći udio u vrijednosti, što je ubrzano pandemijom koronavirusa. Prema Smithersu², vrijednost digitalnog ispisa u Europi kao procesa ispisa raste, sa 27,6 milijardi € u 2017. na 41,2 milijarde € u 2027., što je promjena od 14,2%, a u smislu količine, cjelokupni digitalni tisak porastao je sa 351 mlrd. A4 ispisuje 582 milijarde A4 ispisa, što je promjena od 66% u odnosu na isto desetogodišnje razdoblje. Sve u svemu, vrijednost digitalnog će se povećati sa 16% ukupne vrijednosti tiska i tiskane ambalaže u 2017. na 19,8% u 2027. Smithers³ ukazuje na digitalni tisak kao na "sektor ispisa za profit s visokim rastom koji također mijenja opskrbne lance i poslovne modele".
 

Snažan porast digitalnog tiska (2017.-2027.)

 

Inkjet kao istinski revolucionarna tehnologija

Tisak iz arka i dalje je u porastu, elektrofotografija zauzima sve više mjesta u ambalažnoj industriji, a dobro se udomaćila i u industriji etiketa, "ali inkjet tisak doživjet će najveći rast budući da mnogi dobavljači predviđaju dolazak istinski revolucionarne tehnologije".⁴ i dodajući da je njegova dostižna kvaliteta ekvivalentna procesnoj litografiji u boji. I to je "najbrže rastući proces tiska".

Nova inkjet oprema najbrže je rastuća oprema u mnogim kategorijama⁵, uključujući inkjet ispis iz arka, gdje smo iznimno prisutni s našim nagrađivanim uređajem AccurioJet KM-1, nazvanim "švicarski vojni nož tiskanja" zbog svog širokog raspona aplikacija.

S obzirom na to da je tehnologija digitalnog ispisa u porastu, vrlo pozitivno gledamo na budućnost. Naš optimizam također se odražava u 8. drupa Izvješću o globalnim trendovima⁶, koje pokazuje povratak povjerenja, iako su globalna ekonomska tržišta doživjela više previranja u posljednje dvije godine nego u bilo kojem trenutku od Drugog svjetskog rata. "Tiskari i dobavljači izvještavaju o odlučnosti da razvijaju svoje poslovanje i ulažu po potrebi od 2023. nadalje", stoji u sažetku izvješća⁷.

Prodaja digitalnih strojeva nastavit će se povećavati u sljedećih 10 godina

Analitičari u Smithersu⁸ također predviđaju 'stabilan' porast prodaje digitalnih strojeva do 2032. s oporavkom koji podrayumijeva povratak na razine ulaganja blizu 2017. Prodaja nove opreme povećat će se za 2,2% po CAGR (Compound Annual Growth Rate) u razdoblju od 10 godina.

"Novi tiskarski strojevi pokretač su rasta tržišta digitalnog ispisa", navodi se u izvješću⁹. “U elektrografiji dostupni su strojevi za rezanje i rotacijski tiskarski strojevi s različitim razinama performansi. Inkjet ima vrlo široku paletu strojeva – niske cijene, strojeve širokog formata, specijalizirane integracije i širok raspon strojeva za tisak u raznim formatima.”

Do 2032. digitalni će tisak vrijediti 230,5 milijardi dolara i činit će gotovo četvrtinu cjelokupnog tiska i tiskane ambalaže (nešto manje od 30 bilijuna ispisa). Izvješće¹⁰ također navodi da će vrijednost digitalnog ispisa stalno rasti uz CAGR (Compound Annual Growth Rate) od 5,8% od 2022., dok će se obujam povećati za isti iznos, što predstavlja ukupno povećanje od 75,2%.



Inkjet je veliki pobjednik. U 2017. godini to je činilo 61,4% vrijednosti i 62,4% količinskog digitalnog tiska. U 2032. godini udio inkjet tiska povećat će se na 74% vrijednosti i 77,5% volumena. Smithers kaže da manji rast količine odražava postupno ukidanje monokromatskog kontinuiranog ispisa tonerom - osim u nekim sigurnosnim nišama.

   

Vidimo prilike za naše kupce i na tržištima tonera i inkjet-a, dok nastojimo pomoći u ostvarivanju novih poslovnih prilika temeljem partnerskog pristupa. Digitalna tehnologija omogućuje pristup mnogim značajkama koje kupci u sektoru komercijalnog tiska, ambalaže i općenito grafičke industrije traže za profitabilne primjene.

Osim akreditacija kao što su FOGRA certifikati za KM-1e HD i KM-1e strojeve u području naših inkjet portfelja, također smo imali mnogo uspjeha s našim sustavima temeljenim na tonerima, za koje smo uvjereni da ćemo ih ponoviti u 2023. Kao jedan primjer, naš serija AccurioPrint 7100 osvojila je BLI (Buyers' Lab Incorporated) 2022 Color PRO nagradu od Keypoint Intelligencea manje od godinu dana nakon lansiranja, kao i certifikat o sigurnosti igračaka od TÜV Rheinland (također dodijeljen AccurioJet KM-1e).

Pružanje dodane vrijednosti otiscima kroz premazivanje i završnu obradu

Konica Minolta koristi naprednu tehnologiju i dizajn u svojim nagrađivanim uređajima, od početničkih pisača kao što je AccurioPrint 2100 od 100 stranica u minuti do pisača velike količine kao što je serija AccurioPress C1400. Zajedno s našim partnerom MGI, svjesni smo rasta i mogućnosti koje pruža dodana vrijednost ispisima s tehnologijama premazivanja i završne obrade.

Ali nećemo počivati na lovorikama. Treba još puno raditi na edukaciji tržišta o prednostima digitalne produkcije. Uz partnerski pristup, odlučni smo pomoći našim klijentima da prepoznaju i iskoriste potencijal koji skriva digitalizacija te da preispitivanjem radnog mjesta postignu sljedeću razinu digitalne zrelosti u svojim organizacijama.

Podrška inteligentnom povezanom radnom mjestu

Osim što nastavljamo jačati svoju poziciju jednog od vodećih proizvođača u području komercijalnog i industrijskog tiska, također ćemo gledati širu sliku i pomoći kupcima da oblikuju svoju budućnost. Kao podrška "inteligentnom povezanom radnom mjestu", Konica Minolta nudi usluge u oblaku, IT, upravljani ispis i video rješenja za daljinski rad, suradnju, upravljanje tijekovima rada, automatizaciju i sigurnost.

Veselimo se prilikama koje vidimo ispred sebe. A jedno je sigurno da će zaokret prema digitalnoj proizvodnji na svim tržištima postati sve izraženiji.

KONTAKTIRAJTE NAS ZA VIŠE INFORMACIJA

O tvrtki Konica Minolta Hrvatska

 

Put Konica Minolte započeo je prije 150 godina, s vizijom da inovacije pokreću svijet. S vizijom da inovacijama stvaramo bolje društvo i bolji svijet. Ista svrha koja nas je pokretala tada, pokreće nas i sada.

 

Konica Minolta Hrvatska, sa sjedištem u Zagrebu, dio je Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH sa sjedištem u Langenhagen, Njemačka – podružnica u potpunom vlasništvu Konica Minolta Inc., Tokio, Japan. Konica Minolta svojim klijentima omogućuje pobjednike digitalne ere: sa svojom jedinstvenom stručnošću u mogućnostima obrade podataka. Kao pružatelj rješenja za digitalno radno mjesto, Konica Minolta pomaže svojim klijentima da identificiraju i otključaju mogućnosti digitalizacije i dosegnu sljedeću razinu u digitalnoj zrelosti svoje organizacije preispitivanjem radnog mjesta. Kao podrška 'Inteligentnom povezanom radnom mjestu', Konica Minolta nudi usluge cloud rješenja, IT rješenja, usluge upravljanog ispisa i video rješenja za rad na daljinu, suradnju, upravljanje tijekovima rada te automatizaciju i sigurnost. Uspjeh tvrtke u pokretanju transformacije također potvrđuje IDC, budući da je 'IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment' naveo da je Konica Minolta 'globalno prepoznata kao lider u transformaciji ispisa'. Konica Minolta je Microsoft Global Managed Partner od 2021.

 

Kao pouzdan partner na polju profesionalnog tiska, Konica Minolta nudi poslovno savjetovanje, vrhunsku tehnologiju i softver te se etablirala kao vodeći proizvođač i lider na tržištu profesionalnog tiska već više od deset godina (InfoSource). Za svoja rješenja koja kombiniraju ‘pametnu uslugu s pametnom tehnologijom’, Konica Minolta primila je prestižnu nagradu "Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" od strane tvrtke Keypoint Intelligence.

 

Za sve veći broj organizacija, uspjeh je danas više od uske definicije financijskog prosperiteta – on također uključuje zaštitu okoliša i pozitivan utjecaj na njihovu radnu snagu, kao i na društva u koja su ugrađeni. Svojom predanošću u postizanju ciljeva održivog razvoja (SDGs), Konica Minolta se obvezala da će dosljedno slijediti svoje ciljeve održivosti i društvene odgovornosti.

 

Tvrtka je opetovano prepoznata zbog svoje bogate povijesti društvenog doprinosa, kao i zbog rada na postizanju SDG-a kroz svoje poslovanje i lanac opskrbe. Konica Minolta uvrštena je među “100 globalno najodrživijih korporacija u svijetu 2022.” i dobila je najvišu razinu u EcoVadis ocjenama održivosti.

 

Tvrtka Konica Minolta Hrvatska, zastupljena je kroz matičnu jedinicu u Zagrebu, poslovnim jedinicama u Osijeku, Splitu i Rijeci te širokom partnerskom mrežom.

 

Za dodatne informacije, zapratite nas na LinkedIn, Facebook i YouTube kanalima @KonicaMinoltaHrvatska.

 

Nazivi proizvoda i imena mogu biti zaštitni znakovi ili registrirani zaštitni znakovi njihovih vlasnika.