'End of Support' za nekoliko Microsoftovih popularnih proizvoda

Što to znači i kako reagirati u pravo vrijeme?

Ključni rok koji će utjecati na mnoge tvrtke je završen ili je u prijelaznom razdoblju - no, malo ih je istog svjesno: od siječnja 2020., razdoblje podrške za nekoliko Microsoftovih popularnih proizvoda je u fazi 'kraja proširne podrške' ili završeno, osobito za Windows Server 2008, Windows Server 2008 R2 i Windows 7.
 

Što znači „Kraj proširene podrške“

 
Razdoblje proširene podrške je prijelazna faza, između kraja glavne točne podrške, gdje se pružaju redovita ažuriranja i podrške, i prestanka sve podrške i ažuriranja, uključujući kritične sigurnosne popravke. Tijekom faze proširene podrške i dalje se pružaju sigurnosna ažuriranja, ali kupci moraju platiti Microsoftu dodatnu naknadu za svaki slučaj podrške. Troškovi za njih u pravilu se kreću između 500 i 700 dolara po slučaju. No Microsoft ni na koji način neće prihvatiti zahtjeve s jamstvenom podrškom, izmjenama dizajna ili novim značajkama.

Kad proizvod dođe do kraja proširene podrške, Microsoft više neće pružati podršku ili nadogradnju sigurnosti, ostavljajući organizaciju znatnom riziku ako se nastavi oslanjati na jedno od ovih rješenja.
 

Kakve posljedice to može imati za posao?

 
Prije svega, postoji sigurnosna prijetnja, jer proizvodi koji nisu podržani više ne dobivaju sigurnosne popravke ili ažuriranja. To znači da poslužitelji koji rade na zastarjelom proizvodu bit će skloni napadima iz bilo koje nove, poboljšane ili nove sigurnosne prijetnje (tj. virusa, upada, ransomware-a, razniih ranjivosti itd.).
 
Pored sigurnosnog rizika: ako je podrška još uvijek potrebna, troškovi za nju mogu biti veoma visoki. Naravno, treba imati na umu i troškove zbog remećenja poslovanja zbog kvarova ili slabih karakteristika proizvoda koji se koriste. Loše performanse očit su rizik upotrebe starije opreme i softvera. Prema IDC-u (International Data Corporation), serveri stariji od 3 godine imaju 60% veću vjerojatnost da će se pokvariti.
 
Zastarjeli operativni sustav je slaba osnova za primjenu bilo kakvih novih rješenja u tvrtki. Često su nova softverska rješenja nespojiva sa starijim operativnim sustavima - što se može pretvoriti u pravi problem i zastoj u pokretanju potrebnih novih rješenja i procesa u tvrtki.
 

Koje su mogućnosti?

 
Za Microsoft rješenja trenutno postoje dva moguća smjera:

  • Nadogradnju na najnoviju verziju (Windows Server 2016, Exchange 2016)
  • Migracija na Office 365 Exchange
  • Migracija server aplikacije 2008 na Azure
 
U ovom slučaju, kada se odlučite na nadogradnju, treba uzeti u obzir nekoliko čimbenika:
  • Da li je ovo dostatan poslužitelj na kojem su instalirane ključne poslovne aplikacije?
  • Hoće li se aplikacije nesmetano pokretati I raditi s novijom verzijom poslužitelja?
  • Treba li nadograditi i ostale aplikacije, kao što je Citrix XenApp?

 
Bez obzira na odluku i kretanje naprijed u poslovanju - ključno je to učiniti strateški i planski, idealno što ranije, što znači prije nego što krenete prema litici  ‘End of Extended Support’.
Kao pouzdan partner, Konica Minolta rado pomaže.
 

Windows End Of The Support

Kontaktirajte nas za dodatne informacije!

Da, želim primati informacije putem:*

o trenutnim proizvodima i uslugama Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH i drugih povezanih društava unutar grupe, koja je prilagođena mojim osobnim interesima. Vaši će podaci biti obrađeni u skladu s našom Politikom privatnosti.

Tekstualna polja označena * su obavezna!